Callashow op Keukenhof (blog: Paul Peters)

30-04-2019

Wanneer ik met kwekers praat hoor ik regelmatig dat er ‘veel te weinig promotie’ wordt gemaakt voor onze mooie producten.

Conclusie van deze gesprekken is dan ook dat er ‘meer promotie moet worden gemaakt’. Daarmee wordt niet de promotie naar klanten (vakgenoten) bedoeld maar naar de consument. Maar hoe bereik je ‘de consument’? Dat blijkt niet eenvoudig en duur. Toch?

Calla show
In de productgroep Calla is de ‘promotievraag’ ook gesteld. Samen met de veredelaars, knollen- en bloemenkwekers organiseren we al zo’n 20 jaar een Calla show en een Calla avond op de Keukenhof. Alle vakgenoten bekijken de show en spreken elkaar tijdens de vakavond. Natuurlijk is het ‘bereik’ op de Keukenhof beperkt maar wij, vakgenoten in Calla, doen inspiratie op over hoe we promotie moeten maken. We mogen niet onderschatten hoe populair de Keukenhof is, hoe goed Keukenhof bezig is om er echt een show van te maken en hoe prachtig de bezoekers dat vinden.

Schitterend
In de productgroep Calla merk ik dat Keukenhof de bezoekende vakgenoten aanzet om vervolg te geven aan de promotie. Vanuit CNB voelen we ons hier betrokken bij en dragen we ons steentje bij  om de promotie verder uit te bouwen. Het leukste hiervan is dat het zoveel energie geeft. De consument vindt onze producten eenvoudigweg schitterend! Een bezoek aan de Keukenhof levert daarvan het bewijs.

Highlighted image: Callashow op Keukenhof (blog: Paul Peters)

Vergelijkbaar nieuws