Ergernis (Blog van Paul)

17-08-2022

Ieder jaar word ik wel een paar keer aangesproken door kopers dat ze teleurgesteld zijn in verkopers die veel te laat aangeven dat ze afspraken over leveringen niet nakomen. Een lange diplomatieke zin, zoals u merkt. Korter gezegd kopers zijn boos op verkopers die veel te laat communiceren. Dit speelt vooral in het zomerseizoen waar vanwege de korte periode van verwerken en leveren al flink druk op de ketel staat.

Late leveringen
Heel veel gaat overigens goed maar te late leveringen, of erger nog helemaal niet leveren, wat niet tijdig is aangekondigd is heel frustrerend. Ik krijg van kopers dan vragen als ‘wat is een koopovereenkomst nog waard?’ en ‘het eigen partij beding is hier toch niet voor bedoeld?’.

Gevoelig
Ik weet dat dit thema gevoelig ligt. De reden dat ik het toch benoem is dat ik dit zomerseizoen vaker dan in afgelopen jaren hierop ben aangesproken. Mogelijk speelt het tekort aan personeel een rol? Neemt niet weg dat een koopovereenkomst een belangrijk document is en aan beide kanten verwachtingen schept. Wanneer die niet kunnen worden nagekomen is tijdige communicatie niet bijzonder maar eigenlijk heel gewoon.

Highlighted image: Ergernis (Blog van Paul)

Vergelijkbaar nieuws